Stockholm nästa :)

Nu sitter jag i ett enormt fult nattlinne vid datorn och äter frukost och laddar min ipod :) Klockan 10 åker vi till Stockholm, till min kusin och till deras lilla kattunge och hundvalp ;P Jag är fortfarande väldigt förkyld, p.g.a FRIDA :o Nej , jag skojja bara XP Men hon smittade mig, så jag var hemma från skolan i 4 dagar :S Den femte dagen gick jag till skolan, och var med på 'herren på teppan' vilket inte var så smart , för på slutet drog killarna mig genom snön (Emil, Jonas,- Pierre, Edin, Henok hjälpte till-). Jag fick in en massa snö under tröjan :( Sedan drog dom av mig mina stövlar och slungade snö på min fötter. Mina stövlar var ändå så blöta så jag gick tillbaka till klassrummet utan stövlar, med bara sockar på fötterna. 'Jippi'.
Nu ska jag börja en berättelse som ni får läsa i bloggen :D<3
Puss å Kram, Jossi<3

En Förtrollad Natt

Jag vaknade av den knarrande trappan. 'Knirr Knarr' lät det. Den som var på väg ner, tassade försiktigt på tå. Jag öppnade sakta ögonen. Det gjorde nästan ingen skillnad. Jag såg mot den dammiga moraklockan. Den stod på tjugo minuter över tre."Vem är upp så här sent?" viskade jag till min hund, Canis. Han ställde sig upp vid ljudet av min röst. Jag såg hans gråa svans vifta fram och tillbaka i mörkret. En ljusstråle från månen träffade hans ögon, och de blänkte till."Ska vi se efter vem det är?" frågade jag honom. Som svar hämtade han mina skor.

Med skorna i en handen och en lykta i den andra smög jag försiktigt ner för trappan. Jag var bra på att undvika de mest knirrande stegen, en Canis studsade ner på alla, vare sig de knarrade eller inte."Schh, Canis!" Viskade jag lite irriterat och han lugnade genast ner sig. Jag smög ut till köket för att hämta tändstickor att tända lyktan med, då jag hörde ett välbekant, dämpat 'duns' från ytterdörren. Med tändstickorna nerstuckna i fickorna satte jag på mig skorna och så smög jag och Canis ut i natten, efter den okände personen.

p.s Jag kommer troligen inte skriva förrens på Onsdag, då jag kommer hem... Puss ;*<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0